Holdbeskrivelser


Aquafitness:

Aerobic i vand, der effektivt træner alle muskler samtidig med at der er minimal belastning på led. Træningsformen er optimal til genoptræning, men også dem der er i god form vil blive udfordret. Træningen foregår i det store bassin i svømmehallen.



BodyToning:

BodyToning er en træningsform, som træner alle kroppens store muskelgrupper. Der vil blive brugt forskellige former for redskaber: stepbænk, vægtstang, vægtskiver, træningselastik, tube mm. Samtidig vil vi få pulsen op. Timen er velegnet for dig, som ønsker opstramning og toning af hele kroppen. Kropsholdning og korrekt teknik er hele tiden i fokus.


Bodypump:

En time som træner og toner dine muskler og kombinerer de mange fordele ved styrketræning med konditionstræning.
Der arbejdes med vægtstænger og skiver i forskellig størelse efter eget ønske.
Pump resulterer, trods navnet ikke i store pumpede muskler, men fokuserer på toning og markering af alle kroppens muskler.
Der arbejdes med forholdsvis lav belastning og mange gentagelser og intensiteten er høj, hvilket giver en høj kalorieforbrænding.
En time der bør prøves af alle!

CrossFitness: 

CrossFitness er en intensiv og alsidig træningsform, der bygger på kroppens naturlige bevægemønstre. CrossFitness forbedrer styrke, kondition, hurtighed og udholdenhed. Træningen er intens, udfordrende og sjov og alle, uanset træningsniveau, kan være med da øvelserne kan tilpasses den enkelte deltager. Crossfitness foregår Boxen.

Flad mave/stærk ryg:

Dette hold har kort og godt til formål at gøre din mave fladere og stærkere. Dette gøres ved effektiv træning af de dybe mavemuskler (m. transversus abdominis). Som sidegevinst styrker mange af øvelserne også lænden. For at få den flade mave skal der ligeledes forbrændes fedt/kalorier. En del af denne time består derfor også af pulstræning.

Der findes forskellige typer af flad mave/stærk ryg hold:

- INTRO: Et hold hvor alle kan være med. Timen varer 40 minutter og der vil en del forklaringer omkring de enkelte øvelser samt vejrtrækningen. 
- Flad mave/Stærk ryg 40 minutter (til dig som er klar til at tage skridtet fra en INTRO time)
- Flad mave/Stærk ryg 50 minuter (for de øvede)

FysioTræning (V. fysioterapeut Jette Schousboe) 

Hvis du har problemer med ryggen eller gerne vil undgå at få det er FysioTræning det helt rigtige for dig.
Hele kroppens muskulatur trænes, men der er særligt fokus på mave og lænd = kropsstammen. Netop kropsstammens muskler er utrolig vigtige, da det er disse der sørger for stabilitet omkring rygsøjlen.

HIit CARDIO:

HIIT (Høj Intensiv Interval Træning) er en yderst effektiv træningsform som typisk består af helt korte 20-30 sekunders intervaller med tilsvarende pause imellem hver. Man gennemfører typisk 10-20 intervaller
HIIT er effektivt til at forbrænde fedt, fordi du ikke alene forbrænder en masse kalorier under træningen, men fordi du også har en signifikant fedtforbrænding efter træningen. 
HIIT Cardio er for alle

Hiit STYRKE:


HIIT (Høj Intensiv Interval Træning) er en yderst effektiv træningsform som typisk består af 30-60 sekunders intervaller med tilsvarende pause imellem hver. Man gennemfører typisk 10-20 intervaller
HIIT er effektivt til at forbrænde fedt, fordi du ikke alene forbrænder en masse kalorier under træningen, men fordi du også har en signifikant fedtforbrænding efter træningen. På disse timer vil man kunne opleve at træne med meget vægt. 
HIIT styrke er for alle


Kom hurtigt og effektivt i form efter fødslen:

Træningen vil indeholde styrke- og kredsløbstræning, smidighed og afspænding, og der vil være fokus på genopbygningen af de udsatte muskelgrupper efter en fødsel.

Træningen tilrettelægges på en inspirerende, sjov og effektiv måde, så du mærker, at kroppen har arbejdet.
Tag endelig baby med til træningen.
Der vil være plads til, at barnevognen kan stå udenfor træningslokalet.

 

Hver fredag kl. 9.30-10.15 i boxen.

 Pris: 8 uger 300,- 1. gang er gratis.



Pilates:


Pilates er genial træning for især ryg, mave og holdning. Styrkeøvelserne kombineres med den dybe vejrtrækning, hvilket bevirker en afstressende effekt på krop og sjæl. Kroppen bliver stærk og smidig. Når først grundprincipperne er indlært, kan de nemt overføres til dagligdagen, så vi husker at sidde og gå med korrekt holdning.

 

Yoga:

Yoga: Find din indre ro og få mere energi. På en almindelig yoga time vil der være fokus på både styrke, smidighed, balance, åndedræt og ro. Kombinationen af de fysiske stræk og mentalt fokus, øger effekten og hjælper dig med at være til stede i nuet og slippe mentalt stress. Du vil blive guidet gennem timen hvor der er tid til at blive rettet og korrigeret ind i de rigtige stillinger. En time hvor alle kan være med   

Power Yoga: En fantastisk træningsform der giver en lang række fordele: 1.Afstressning og afspænding.  2.Opstramning af hele kroppen.  3.Mærkbar øget smidighed. 4.Øget styrke, stabilitet og muskelkontrol. 5.Bedre balance. 6.Bedre og dybere vejrtrækning. 7.vægttab og bedre fordøjelse. 8.Lavere blottryk og kolesteroltal. 9.Bedre holdning, som giver mindre stress og smerte i nakke, skuldre og ryg. 10.Øget kropsbevidsthed. 

Vinyasa Flow: Flow yoga med fokus på bevægelse mellem bevægelse og vejrtrækning

Mindfull Yoga: er fantastisk motion til stressforebyggelse, da yoga giver styrke, ro, balance og øget kropsbevidsthed. Når du er i god kontakt med din krop, er det nemmere at mærke, hvad der er godt eller skidt for dig. Du skulle gerne blive bedre til at lytte efter egen indre stemme. Mindfull yoga giver velvære, glæde, overskud, indre ro og livskvalitet. Forvent her åndedrætsøvelser, yogaøvelser, meditation og afspænding.

Ashtanga Yoga: er et dynamisk yogasystem, der synkroniserer åndedræt med bevægelser og giver øget fleksibilitet, styrke, udholdenhed, balance, åndedrætskontrol og afspænding. Der er på forhånd fastlag, hvor i en stilling, man skal ånde ind og ud. Ligesom der er en fastlagt måde at komme ind og ud af hver en enkelt stiling. Stillingerne udføres i en ganske bestemt rækkefølge. Man arbejder både på det fysiske og det mentale plan. Ashtanga-yoga er en af de hårdere stilarter men du kan sagtens være med selvom du er nybegynder.  

SeniorTræning:

Vi starter med fælles opvarmning for at få pulsen op og gang i leddene. Derefter arbejder vi i styrketræningsmaskinerne og afslutter med fælles udstrækning. Der er instruktør tilstede under hele træningen.


Suspension træning (træning i slynger):


Suspension- eller slyngetræning er effektiv træning for dig, der vil træne styrke, stabilitet, balance og core.Suspension er en funktionel træningsmetode, hvor vi træner i en slynge. Du bruger din egen krop som vægt og modstand. Instruktøren hjælper dig med teknikken og du bestemmer selv hvor hårdt du vil træne. Man kan nemlig gøre en øvelse lettere eller sværere ved at tage et skridt frem eller tilbage. Instruktør er Ann Britt og Kirsten

 

Holdene ligger Onsdag 16.15 – 16.55 (40 min) og Torsdag 18.00 – 18.55 (INTRO)

 

CYCLiNG:

Cycling er instruktørstyret cykling på stationær cykel til motiverende musik. Der er intervaller af forskellig varighed/tempo og der skiftes mellem siddende og stående kørsel. Intensiteten er høj og du vil opnå meget høj forbrænding og effektiv konditionstræning. Suunto er vores unikke pulstræningssystem der gør din træning endnu mere effektiv og motiverende. Det er frivilligt om du vil have pulsbælte på. Der kan både anvendes spinningsko (Look & SPD) og almindelige sko.

Cycling INTRO: Timen for dig der aldrig har prøvet cycling. Der bliver instrueret i korrekt indstilling af cyklen og i generel cycling teknik. Timen foregår i et behersket tempo med mange indlagte pauser undervejs. Timen er kortere end en almindelig cycling time. Der kan anvendes både cyclingsko (look og SPD) men man kan også bruge almindelige kondisko. Vi hjælper dig og sørger for at du får en god oplevelse.  

 

Switching Cirkeltræning:

 

Hurtig og effektiv træning af hele kroppen i vores unikke cirkeltræningssystem Switching. Switching er en kombination af styrketræning og konditionstræning og meget velegnet til toning af kroppens muskler og vægttab.

Teen Fitness:

Teen Fitness er sjov, varieret og effektiv træning for både drenge og piger i alderen 10-14 år. Holdet varetages af veluddannede instruktører, der sikrer at træningen er tilpasset aldersgruppen. Alle kan være med uaset om man er vandt til at dyrke idræt eller ej.
 

Zumba:

Zumba er den hurtigst voksende dansebaserede fitnessform i verden, hvor motionister i alle aldre forelsker sig i den smittende latinamerikanske musik, de meget nemme danse-fitness moves og de store kropsrelaterede fordele. Det er sjovt, effektivt, opstrammende, konditionsgivende og særdeles fedtforbrændende. Du behøver ikke at kunne danse eller bare noget der ligner. Zumba er for ALLE.